Orientacions generals (Document👈)
Com ja sabeu, aquest tercer trimestre serà diferent, haurem de començar confinats a casa.
Cada dimecres us enviarem una proposta d’activitats a través del bloc de la classe. Seran activitats que els nens i nenes estan acostumats a fer a classe, engrescadores i que no impliquin l’utilització de materials difícils d’aconseguir. Aquest horari està pensat per tractar activitats que engloben totes les àrees.
Es vol apropar als alumnes a la manera de treballar que tenim a l’escola per no perdre l’hàbit d’estudi però no es pretén ni es vol que facin les mateixes hores com si fos presencial ja que cal evitar que estiguin moltes hores davant d’un ordinador o aparell electrònic.
Aquestes orientacions són totalment flexibles i volen ser respectuoses amb les rutines i hàbits familiars. Cada família ha de treballar segons les seves possibilitats. No us heu d’angoixar, ni angoixar als alumnes per no entregar-les dins el termini establert ja que sabem que pot ser difícil la conciliació familiar amb l’escolar.
Aquesta proposta no és obligatòria però és recomanable, ja que pot ajudar als nens i nenes a continuar el procés d’aprenentatge que han anat portant a terme al llarg del curs.
Les activitats estan pensades per a que es puguin enviar Via e-mail al tutor/a (3errocalabern@gmail.com), ajudeu al vostres fills/es a enviar les seves produccions mitjançant, fotos, vídeos, document word, pdf, etc.
A banda d’aquestes propostes setmanals d’activitats és important que establiu una rutina diària el menys variable possible per tal de mantenir una estabilitat (llevar-se aviat, esmorzar, fer una activitat, dinar, descansar, jugar.... )
Des de l’escola us proposem un horari orientatiu per organitzar les tasques escolars, sempre tenint en compte que cadascú ho farà segons les seves possibilitats i disponibilitat.
Què faig avui?
Franja per organitzar i revisar què toca fer aquell dia i preparar el material necessari que es demana.
LECTURA
És essencial que la lectura esdevingui una activitat quotidiana, que els llibres –tot tipus de llibre, revista...– tinguin una presència viscuda positivament pels nens i nenes.
L’hàbit lector s’adquireix llegint per gust, veient llegir i compartint el que llegim. Podeu fer lectura en veu alta, compartida, individual, amb temps..
Link ANGLÈS
En aquesta franja hi hauran els links o activitats de l’àrea d’anglès. Cada setmana el/la mestra us aniran explicant cada pràctica.
Link ACTIVITAT
En aquesta franja hi hauran els links o activitats de llengua o matemàtiques. Cada setmana el/la mestra us aniran explicant cada pràctica.
Link Ed. FÍSICA
En aquesta franja hi hauran propostes d’activitat física per a fer a casa i mantenir-vos en forma.
Link MÚSICA
En aquesta franja trobareu propostes d’activitats de l’àrea de música.
TUTORIA
En aquest franja us podreu connectar amb els/les vostres mestres per tal de tal de resoldre dubtes i obtenir la seva ajuda si s’escau. D’aquesta manera podreu estar en contacte gairebé tan a prop com si fóssiu a classe.
*Us comunicarem quines dates i hores exactes es faran.
TALLER DE CIÈNCIA I EXPERIMENTACIÓ
En aquesta franja uns proposem realitzar diversos experiments on serà necessària la supervisió d’un adult. Són experiments que podem fer a casa.
TALLER DE CREATIVITAT (Plàstica/Cuina)
Es proposaran activitats de plàstica o cuina en que es pugui aprendre de forma més manipulativa.
FARISTOL
La sessió consistirà en la lectura en veu alta d’un llibre que ens agradi durant 5 minuts. Recordeu que heu de vocalitzar, mastegar les paraules, no menjar-se vocals l’entonació, respecteu els signes de puntuació, i vigileu el ritme del text.
REFLEXIONEM
És un temps per verificar que heu enviat totes les tasques realitzades, i enviar les que no s’hagin enviat. També és l’espai per valorar el que hem fet durant la setmana, és una reflexió necessària per prendre consciència del propi procés d’aprenentatge. Els nens i nenes tenen la paraula per valorar les propostes proposades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
El comentari es publicarà després d'estar revisat.